Karibu Tanzania!

30 januari 2022 - Dar es Salaam, Tanzania

Karibu!

Na een lange voorbereiding, wat Coronastress hier en daar zijn wij veilig aangekomen in het mooie Tanzania! Eindelijk gaat het avontuur beginnen. De reis is heel voorspoedig verlopen. Het inchecken van de koffers was nog even een spannend moment; 3kg teveel..  De medewerker van KLM even lief aangekeken en gezegd dat het voor een goed doel was en of hij het niet even door de vingers kon zien. Gelukkig ging hij hier mee akkoord en konden we alle spullen voor het ziekenhuis inchecken, heel fijn! Na en lange vlucht stond onze taxi driver netjes te wachten op het vliegveld. Gelukkig was de auto groot genoeg voor onze vier koffers en handbagage. Wat hebben we veel bij ons en wat zijn die koffers zwaar. Aangekomen in het hotel lekker geslapen en de volgende ochtend de omgeving wat verkend. Wel weer even wennen aan de tropische temperaturen en dat je niet alles in je Nederlandse moet proberen te doen. Ook weer even wennen dat je als 'mzungu' (blanke) erg opvalt en iedereen wat van je wil. Maar wat is het heerlijk om weer in Afrika te zijn!
Verder die dag lekker bijgekomen bij een zwembad. 's Avonds heerlijk gegeten in een leuk restaurantje aan het water waar we ook 's avonds nog lekker wat drankjes hebben kunnen drinken en een beetje hebben kunnen dansen (onze westerse moves stellen natuurlijk niets voor ten opzichte van de soepele Afrikanen). En ja na 2 jaar Corona was dit wel erg leuk. Je merkt hier trouwens niet echt veel van Corona. 1x een hoofdthermometer tegen ons hoofd gekregen in een winkel, maar verder eigenlijk geen maatregelen. En of dat nou een goede maatregel is valt te betwisten ;).

Gisteren zijn we naar Bongoyo Island geweest. Dit is een half uurtje met de boot vanaf Dar es Salaam. Daar genoten van het mega heldere water en mooie witte strand. Ook nog even het eiland verkend met een gids want er werd ons verteld dat het te gevaarlijk was om zelf te lopen vanwege 'the fisherman'. We hebben geen fisherman gezien en denken dat dit gewoon een goed excuus was voor wat inkomsten. Ach, hakuna matata! Maar goed met onze gids (één van de medewerkers van het restaurantje werd uit de keuken gehaald) gingen we op pad. Naar Shark Lagune gelopen, een soort mooi cliff met een baai. Maar helaas vandaag geen haaien te zien. Nog wel een grote lizard gezien, daar moeten we het voorlopig even mee doen.

Vandaag onze laatste dag in Dar es Salaam, we worden vandaag opgehaald door de arts van het ziekenhuis. Nog wat boodschapjes gedaan voor de reis en we stonden klaar om te vertrekken. Maar het zal Afrika niet zijn als dit toch een paar uurtjes later wordt dan de planning was. Wederom; hakuna matata! Wij vermaken ons prima met wat spelletjes en het schrijven van deze blog.

Het was heerlijk om even een paar dagen in Dar es Salaam te zijn. Om weer een beetje te wennen aan Afrika, te relaxen en nog een beetje te genieten van de luxe. Maar nu hebben we ook erg veel zin om naar onze echte bestemming 'Turiani Hospital' te gaan!

Daar zullen we jullie binnenkort weer even een update doen van onze avonturen!

1. Herman:
    30 januari 2022
    Prachtig geschreven heel veel plezier en geniet ervan
  2. Gitta:
    Dora mijn kind ;) mooi geschreven. Heel veel werk plezier. Trots op jou 👏🏻
  3. Gerda:
    Kuwa na furaha pamoja
  4. Anke:
    30 januari 2022
    Heel leuk om te lezen. Succes met de tocht naar Turiani!
  5. Els:
    30 januari 2022
    Geniet lieve Dora!! Super goed dat je dit doet!! ♥️ Veel plezier!
  6. Marike:
    Heeel veel plezier!! Geniet ervan!! 🥰
  7. Anja K:
    30 januari 2022
    Wat leuk , Dora om dit te lezen!
    Succes met het avontuur in het ziekenhuis en veel werkplezier! Ik kijk uit naar je volgende blog!
  8. Randy & Dymphe:
    30 januari 2022
    Heel tof! Geniet er van 💪 en succes!!
  9. Elly:
    31 januari 2022
    Dora wat gaaf geniet ervan kijk nu al naar je volgende verhaal uit 😀
  10. Greetje:
    1 februari 2022
    Heel veel succes dames
    Trots op jullie 😘
  11. Annemieke:
    3 februari 2022
    Wat leuk om te lezen Dora, ik hoop dat je een prachtige reis voor de boeg hebt.